I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, April 13, 2010

patah tumbuh, hilang berganti....

salam...

setelah pikir punya pikir... pikir punya pikir.... pikir punya pikir dan mempertimbang dari segala aspek kos, potensi, kualiti, dan lain2 lain aspek yang berkaitan, aku dengan berat hati telah mengangkat set baitcasting yang baru ni bagi menggantikan set pancingan ringan aku yangdisumpah menjadi tukun kat empangan batu... huhuhu...

berat hati?.... hahaha

dah la gaji lambat lagi, ot dah tak da skrg ni, lebih dari budget plak tu....

tapi xpa, kalo pandai jaga bleh pakai lama skit... hahaha...
bak kata checkciboo.... adooi....

ini adalah bagi mengambil alih portfolio casting haruan, dan ikan2 air tawar yg lain...

untuk makluman, aku ni kurang mahir skit nak pakai reel jenis baitcast ni,
so bagi orang amatur mcm aku ni, pakai set yg mcm ni dulu jadi la kan?..
budak2 baru nak blajar.... hahaha...

Abu ambassadeur promax-L
gear ratio : 6.2.1
line capacity (lbs/yds) : 12 / 160
weight : 223 g
7 ball bearing + 1 roller bearing
power disk drag system
duragear brass gear
maxtrax brake system
flipping switch

abu garcia - conolon
2 peice , 6 kaki
3/8 - 3/4oz
10 - 25 lb
medium / heavy

ingat nak cari yang paundagenya kecik sikit, tapi bagi rod 2 peice, yang ni satu ja ada..
yang lain smua 1 peice.... susah kalo nak bawak...
so, rembat aja la...

2 comments:

  1. abu promax pn ok..nti aku racun ko upgrade... tuko drag carbon matrix ngan ganti bush ke bearing...bru syok layan...
    bila nak ambik kursus BC???

    ReplyDelete
  2. berat la set tu nak casting seharian

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails